Wednesday 25 January 2012

Rajin. Itu saya.

Seriously aku rasa nak pengsan bila balik rumah masuk bilik dan tengok bilik aku tunggang langgan macam kapal karam. Nak pengsan okay ! Tu semua pasal aku dua tiga kali every weekend angkut barang barang di dungun ke rumah dan aku letak humban tu je dalam bilik. Takde simpan simpan dalam lemari macam selalu, malas alasan nya. Bila dah dua tiga buah beg adalah sebesar anak gajah baru lahir tu memenuhi ruang bilik aku mula rasa rimas. Tapi aku tahan je, pasal lepas tu aku harus balik ke Dungun dan aku takde cukup masa nak kemas semua tu.


Jeng jeng bila dah habis je final. Tanpa perlu ditahan tahan rasa itu aku sampai je rumah rehat la dulu kan dalam sehari, then aku pun memulakan misi hidup dan mati ini. Ye ye hidup dan mati aku, sebab aku hampir mati bila tengok betapa hodohnya bilik aku dan langsung tidak menggambarkan ciri ciri keperempuan aku itu. Ohmai ! 




Misi memula aku tapis segala pakaian pakaian yang hendak dipakai dan tak hendak dipakai lagi ( dalam kata ringkas yang aku rasa nak bagi kat sape sape je ). Adalah dalam 2 guni besar baju yang aku tak hendak lagi, memang serius banyak. Pasal dah setahun aku tak kemas lemari tu. Takpe, untung la sepupu aku. Amal jariah sekali sekala tak salah :) Siap semua tu aku lipat balik baju baju dalam lemari dan gantung elok elok. Okay cun. Merempit sekejap ke kedai cina berhampiran demi untuk membeli sebuah tempat untuk menyangkut segala jenis handbag yang terdapat dipasaran demi untuk mendapat efek yang lebih kemas. Tapi sayang seribu kali sayang, bila aku lupa hari tu encik encik dan puan puan yang berbangsa chinese telah berhenti beroperasi sekejap untuk menyambut Chinese New Year ( CNY ). Okay takpe, aku kemas je yang mana ada.




Siap je misi semalam. hari ni sambung lagi untuk renovate bilik. Maksud aku renovate tu bukan la aku pergi pecah kan semua dinding dan kasi besar kan sikit bilik aku tu. Saja je bagi ayat gempak disitu demi efek lebih. Renovate disini membawa maksud mengubah kedudukan perabot perabot seperti lemari dua bijik, katil cute itu, lemari lemari buku dan jugak meja solek. Okay done. Yea tuan tuan dan puan puan, saya dah ada muscle sekarang*tipu. Penat nya cik Kiah ooiiiii, penat nak mamp**.  Tapi takpe, hari ni aku sengih sampai ke telinga kalah Jackelin dengan Ming Baijura pasal hati riang tengok bilik dan cun tak hengat.


Lepas nie dah boleh kawen pasal dah tahu kemas bilik. Erk. 

2 comments:

  1. untungla terer kemas bilik kannnnn
    selamat pengantin baru lah
    *tetibe
    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambat lagi nak pengantin baru. Heeee. Untung sangat sangat. Bilik dah tak serabut :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...