Monday, 4 February 2013

fobia telur goreng

Fobia nie memang banyak jenis, ada orang fobia pada labah-labah, ular, serigala, kucing, rama-rama dan paling gila pada semut. Itu kawan aku, dia fobia pada semut. Bukan seekor semut, tapi semut semut. Bila dah nampak banyak semut terus muka dia macam putih pucat dan terus buat reaksi geli geleman. Huahua.

Itu kira okay lah lagi kan macam aku takut pada ular, aku rasa itu bukan fobia. Yelah siapa tak takut ular, binatang berbisa tu wey. Kena patuk sekali kau ingat nyawa ada jual di seveneleven. Aku kalau nampak binatang macam ular dengan biawak memang terus tanpa semena-mena badan aku mengeletik, alah macam baby yang nak kencing tu kan. Dia jadi macam geli wey geli. Naik habis bulu roma.



Tapi kalau kes fobia pada goreng telur tu nak kategori apa pun aku tak tahu. Aku lah tu. Aku boleh masak apa apa pun, bukan terer tapi pandai. Pandai dan terer dua benda berlainan, terer masak macam chef wan tu dah professional, kalau pandai tu macam aku, amatur lagi. Benda yang complicated macam masak tomyam, gulai ikan, ikan tiga rasa, Hoiii tu semua boleh. Tapi kalau bagi goreng telur, haa nampak lah macam budak darjah 3 yang cuba nak impress parents dia dengan goreng telur.

Kalau dah telur dadar pun tak pandai jangan harap telur mata kerbau nak hebat. Ye dop. Umi beli frying pan yang Tefal pun tak jadi. Alahaii kesian kan dengan fifie. Sobs. Sekarang nie aku berdoa aku harap sangat bakal ibu mertua ayah mertua tak suka makan telur goreng. Hahahha. Kalau tak mampus lah aku, tahu ke demo tu aku tak pandai goreng telur. Bukan setakat tak pandai tapi fobia wey.

54 comments:

  1. mesti kes takot minyak terpercik kn hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lah cheida, fie tak takut minyak terpecik fie fobia sebab telur goreng fie akan hancur. Hahaha

      Delete
    2. haha buat bg hancur pon sedap pe fiee ley wat sandwish :P

      Delete
  2. hek eleh telor pon fobia ke? wakakakaka! aku fobia dengan ulat bulu. hmm ulat takde bulu pun aku fobia heh. hmm cacing, lintah, pacat!!! yakyakyak!! banyak lagi yang aku fobia. k bye aku nak muntah.


    eh serigala aku tak fobia. aku siap belai-belai lagi he he he :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tu aku pun fobia, ulat bulu tak sebab aku selalu pijak dia sampai mati. hahhaa. Kalau lintah dan pacat aduiiii menangis lah wey

      Delete
  3. Pergh...Sedap plak tgk telur ni. Dah la tgh lapar nie.

    ReplyDelete
  4. fobia nk goreng ke fobia takut xmenjadi telor goreng yg sempurna? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fobia takut telur goreng tak cantik. Hahaha. Gila kan

      Delete
  5. sedapnyerr makan telur goreng, letak sikit cili sos & kicap dan makan.. fuhh teringat masa kecil dulu.. suka sangat makan cam 2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik suka makan macam tu, buat telur mata kerbau sambal atau goreng berkicap, pun laku awak. Hehe

      Delete
  6. cm2 jenis fobia ada kn? smpai kwn fifie tu fobia semut.. knp plak ek? msti ada peristiwa di sebalik itu.. pasal fie fobia telur goreng tu... heheh.. bg fiq, asalkan telur tu boleh dimakan..kira ok lah..tp, klu bentuk telur tu cantik , lg feel utk makan kn..huhu..chaiyok2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bukan fobia dekat semut tu fiq, dia geli bila tengok semut banyak banyak. Tak tahu kenapa. Haha. InsyaAllah nanti dapat lah goreng dengan comel. Heeee

      Delete
  7. Alahai..Hihihi Ni takut sebab minyak terpercik ke? Baca bismillah dulu, nanti tak fobia dah nak goreng telur.Habis tu kalau fifie nak makan telur goreng, sape masakkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umi selalu masakkan takpun kawan. hahaha. Fie tak takut terpercik minyak fie cuma fobia dia jadi tak comel. Haha. Dia jadi pecah pecah. hahaha

      Delete
  8. Replies
    1. Okay jangan gelakkan i please. HAHAHA

      Delete
    2. ok2 tak gelak. tp iima paling suka grg telur. kalau gorg mata "kerbau" mesti nak buat bulat cantik2 pastu nak letak kuning btl2 tengah hehe bakal mak mentua kalau tgk mesti nnti terus jd menantu kesayangan huhuhu

      Delete
  9. huhu..first time dengar org fobia telur goreng..xpe, practice makes perfect.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, kesian dengan fie kan Sarah. Benda lain pandai, masuk bab telur gua angkat tangan.

      Delete
  10. Fie yg emel tu bukan dia org yg hantar tp kita yg anta kat die org ce la fi emel tgk nanti k br1m2@treasury.gov.my letak nama dan ic..abg itu hari 3 hari dia org balas mengatakan berjaya n tunggu surat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lah yeke, mati mati fie ingat after mohon terus diamkan diri. Thanks abg phat :)

      Delete
  11. Fobia telur? Rare! Hehehe.. Takpe, lama2 kurang lah fobia nye tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha itu bukan rare dah anis, itu penyakit entah apa apa. haha

      Delete
  12. FD pun failed kalau nak goreng telur mata. kalau telur dadar okay lagi

    btw FD tag Fie
    http://www.fatindiana.com/2013/02/my-blog-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fie dua dua fail, agak agak boleh kahwin tak. haha. Btw thanks nanti fie tengok ye.

      Delete
    2. haha setakat telur je pun, boleh kawin lah. asalkan masakan lain tu fie terer, kawin cepat :p

      Delete
  13. Huh... aku suka telur goreng.
    kena pula di goreng rangup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti wife kau pandai goreng telur kan. hehe

      Delete
  14. Hahah -> "Kalau dah telur dadar pun tak pandai jangan harap telur mata kerbau nak hebat."
    Aneh sungguh fobia kamu, unik. Pertahankan!
    Akupun fobia telur, ya... Telur Busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha siapa pun pasti fobia sama telur busuk.

      Delete
  15. kelakar la fie ni. hihi
    samalah kita sy sgt takut dgn benda2 x berkaki mcm ular

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha fie rasa perempuan memang penakut sangat dengan ular, lintah dan pacat. Kalau jenis tak penakut memang hebat gilaaa

      Delete
  16. fifie.. kite sama part geli ular... kite pacat pon sama. cuma part masak tu.. kalo fifie hrp pak mak mertua tak suka telur dadar.... kite harap pak mak mertua kite tak suka makan. kihkih. *pitam*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mana boleh, at least harap dia suka makan kat kedai. haaa itu boleh. Kuikui

      Delete
  17. Replies
    1. Huhu fie tak suka sangat telur goreng

      Delete
  18. hahahaa
    xpernah dgr goreng telor pon fobia... ekekeke
    meh sini blaja dgn pakar meh... muahahahaa xP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha serius fie takut kalau orang suruh fie goreng telur pasalnya telur fie mesti tak cantik. heeee

      Delete
  19. eh pelik ni... kenapa fobia dengan telur goreng? kompius jap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha sebab telur goreng fie tak cantik sis. Tu yang fobia.

      Delete
  20. haha Nana fobia goreng telur dadar untuk ayah Nana je sebab ayah sangat-sangat lah cerewet bila makan telur dadar. Kalau Nana yg goreng ada jelah yang tak kena, telur tak gebu lah, kurang minyak lah. hahaha memang fobia gila kalau ayah nak makan telur dadar kena masak kan. haha. Masak ayam kurma lagi senang kan fie? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa tahu takpe, ayam kurma ayam masak merah ayam goreng lagi senang. Dari telur goreng. Ayah fie pun sama. Cerewet bukan main bab bab makan, memang agaknya ayah ayah memang jenis macam nie kot. Hahaha

      Delete
  21. telur mata sedap wo~ terutama yang masih separuh masa tu~ huhu

    ReplyDelete
  22. x pndai goreng telur nie...:)

    ReplyDelete
  23. fie...

    practice makes perfect.

    untuk pengetahuan ko, aku pun tak reti... hahaha

    ReplyDelete
  24. ala2..cmpak2 je telo tue dlm kuali..lama2 jdi lah ..ngeh2..

    ReplyDelete
  25. Pelik! Ada jugak fobia telur goreng ya? Hahaha! Biasanya telur yang tak cantek tu kurang minyak & api terlalu kecik. Ewwahhh! Macam dah terer sangat je. Hahaha! Kalau la makan telur goreng hari2 tu tak muak, alangkah senang. Takyah hari2 nak pikir nak masak menu apa :P

    ReplyDelete
  26. dulu masa sekolah rendah selalu masak nasi gorenglah mee gorenglah telur apa semua tu , bila dah besar ni harammmmmmmmmmmm .malas bebeno . HAHA

    ReplyDelete
  27. hahaha terasa comel jer fobia dengan telur goreng,hehe...aie suka telur mata kerbau tu,dan tersangat terel buat telur 3suku tanpa kuning pecah,cehh puji diri sendiri,hehe

    ReplyDelete
  28. hahahahaha..yg ni lawak fie..masa nk terbalikkan tu kuning dia pecah ke? :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...