Wednesday, 5 September 2012

Wordless Wednesday 3

Credit picture Mr. Google


Sambal belacan + Budu + Ulam-ulaman. Ubat untuk kuat makan, dua pinggan bertambah. Hakhak. Gua cakap sama lu, kalau tak ada selera sila makan benda-benda diatas. Mak mertua lalu pun tak sedar. 

31 comments:

  1. Replies
    1. Azalia should try this. Huhu. Meh kelantan, lepak rumah fie. Boleh makan budu everyday !

      Delete
  2. adessss..tak suka budu.tp ulam ulaman suka pulak..
    tapi darah daging dari kelate.camne tuh.hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama macam si dia, pernah sekali dia makan budu sebab terliur tengok fie makan. Last-last dia muntah. Apa punya orang Kelantan daaa. Haha

      Delete
  3. 1st time makan budu bulan 4 lepas masa pergi ganung. org joho try mkn budu terus borong budu bawak balik joho. hahaha. hati-hati ayat tu..kecik hati mak mertua. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh harap-harap mak mertua tak tahu fie punya blog. Haha. Tulah pasal nana, budu nie kadang-kadang penambah selera.

      Delete
  4. Budu pernah makan waktu dudk di universiti dulu.. kat sini susah nak dapat budu
    tapi mmg sedap ooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai, nak suruh fie pos tak ? Huhu. Sekarang awak tinggal kat mana.

      Delete
  5. Replies
    1. Memang sodappp. Hari nie fie masak ikan singgang + ayam goreng kunyit + budu + ulam. Semata-mata terliur tengok gambar nie. haha

      Delete
  6. kitorg 1 family suke bendi cicah budu..sape lagi yg ajar klo bukan ME..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. mum sapo ajar tie? Cari mana lah budu dekat Putrajaya tu.

      Delete
  7. SEDAP WEH MAKEY BUDU .. ULAM .. NGE SMBAL BELACAN .. KALU TAMBOH IKAN KUKUS .. PERGHHHHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap lah adik eh. Huhu. Tapi fie tak suka sangat ikan kukus, lagi prefer ikan goreng kunyit lepas tu cicah dengan budu. Okay cukup.*takut pergi dapur cari nasik

      Delete
  8. adoi..terus lapar tgok...kecur air liur...nak makanla jap...fifie ni sengaja je tau...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan silakan. huhu. Memang sengaja bagi kecur air liur awak nur.

      Delete
  9. adoiyai!!! my faberet ni... sedapnyaaaaa...dah lama tak makan, sape lah kt sini rajin buat bnde ni semua.. hyuaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh orang KL pun minat makan budu ke ena ?

      Delete
  10. kite tak makan budu cencaluk dan yg sewaktu dgnnya . mgkn sb nilai dari luaran hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Budu orang Kelantan je ramai yang makan, cencaluk orang Melaka.

      Delete
  11. arghh ada smbl blcn mm kawkaw laa

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Haha, kecur air liur ke apa nuru ?

      Delete
  13. budu ni, ambo takleh gi mano.
    bukae toleh make.
    tak teraso nak make.

    tapi gakkkk.
    kalo sambal belacan.
    uummpppphhhh!!

    sedak kakloh.
    tamboh plok, letak pauh nge perah limau kasturi.
    jeliro molekkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. sama sama. Fie brehi cincang2 buah pauh letak dalam sambal belacan. perghhh. haha.

      Budu nie boleh kata faveret, hari tu masa lepas operate sebulan tak makan budu. Seksa okay. Haha

      Delete
  14. Awak orang Pantai Timur ke makan budu ni? Kalau makan dengan pucuk ubi memang selera, kalau dengan ikan bakar lagila, nasi dengan ikan dengan budu je dah cukup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah arham. orang kelantan. hehe. Pucuk ubi tu antara ulam faveret lah. Kena pulak ikan singgang. Eh eh awak makan jugak ke ?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...