Wednesday, 19 December 2012

Tahniah Najihah




Remaja ini, Najihah pernah mengalami peristiwa paling hitam dalam sejarah hidupnya apabila dia tiga jari kanannya putus dan ibunya meninggal dunia akibat mati ditetak dalam peristiwa amukan oleh bapanya sendiri pada tahun 2010.

Tragedi yang menyayat hati itu yang berlaku pada bulan Ramadhan itu bukan sahaja menyebabkan dia kehilangan ibu nya, Khairul Bariah Mohd. Ariffin 36, malah bapanya Mohd Natri Shaharuddin 39 ditembak polis.

Namun selepas tiga tahun berlalu Najihah membuktikan peristiwa hitam itu tidak dapat mematahkan semangat beliau untuk membina masa depan dan berjaya dalam pelajaran. Ini terbukti apa beliau berjaya mendapat keputusan cemerlang  8A dalam peperiksaan penilaian menengah rendah (PMR).

Semoga kejayaan beliau menjadi contoh terbaik kepada adik adik yang merasakan kehidupan mereka tidak lah seindah mana.


Sumber : Utusan

36 comments:

  1. wahh tahniah!!!! tiada sebab yg menghalang kita untuk terus berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah ena, dia adalah contok terbaik kan. heeee

      Delete
  2. tahniah kita yang hidup gembira ni tak dilanda musibah yang teruk cm dia ni kene lah berusaha lebih lagi kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah iima kita yang hidup senang lenang nie perlu contohi dia, perlu lebih berjaya

      Delete
  3. kesiannya kat dia ni... hmm.. namun, dia sangat tabah... memang kita kena contohi sikap dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah boni rasa malu pun ada. Fie yang hidup senang pun tak dapat capai 8A macam dia. hehe

      Delete
  4. Alhamdulillah..kesian kat dia kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian sangat sarah kalau fie at the place tak tahu lah.

      Delete
  5. dalam situasi mcm tu pun, boleh survive dengan cemerlang.. tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat kan dia pha is, boleh ada semangat nak belajar. kalau fie entah lah

      Delete
  6. harap harap. dia terus kekalkan kecemerlangan untuk SPM.
    dan terus berjaya.

    amin.
    suka bena tengok orang susah dan bermasalah berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fie pun harap macam tu wan, fie harap dia dapat ubah nasib dia dan keluarga dia.
      Sama sama lah kita doakan untuk orang yg kurang bernasib baik

      Delete
  7. Tahniah..

    Peristiwa dahulu bukan penghalang dan alasan untuk perjaya..
    pandang jauh kehadapan dan teruskan usaha,,
    Usaha dan Doa pada Allah menjadi Teman
    Semoga berjaya juga untuk peperiksaan akan datang dan mencapai cita-cita yang adik ni Impikan,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah, semoga kejayaan milik dia :)
      Ada hikmah nya tuhan jadi kan sesuatu itu.

      Delete
  8. alhamdulillah, miskin atau cacat tak jadi penghalang utk berjaya.
    tgk yg sempurna belum tentu lagi berjaya.
    moga dia fokus utk SPM pulak..masa depan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah fie pun harap macam tu, at least dia dapat ubah nasib dia kan.
      Bagus dia nie, bersemangat walaupun nasib dia tak seindah orang lain

      Delete
  9. ya Allah..besar nya dugaan dia.. Alhamdulillah..berjaya jugak dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobs sobs, kesian kan dengan dia. Tapi dia hebat tak duduk tangisi nasib. dia bangun ubah nasib dia. Alhamdulilah

      Delete
  10. xtau plak psl kes ni hmmm tlalu byk kes cmni d laporkn dlm berita kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kisah macam nie berlambak dalam berita sekarang. Kesian dekat anak2.

      Delete
  11. Hope dier tabah hadapi dugaan seberat ni....:(

    ReplyDelete
  12. bagus dia x putus2 semangat..

    weyh fllw la instgram aku..nnt aku fllw blik..haha

    ReplyDelete
  13. kuat semangat budak ni.. tak pe lah.. semoga beliau berjaya suatu hari nanti

    ReplyDelete
  14. sedih lak bca kisah beliau ...mmg betul2 kuat smgt...tahniah!

    ReplyDelete
  15. hai.. singgah dari segmen BW lulu..

    jemput singgah blog sy

    http://monwalktoremember.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. jap jap sebelah dia ni sape ? pakcik dgn makcik eh ?

    ReplyDelete
  17. kadang kesusahan lebih menguatkan jiwa...:D

    ReplyDelete
  18. Alhamdulilah..
    semoga beliau terus cemerlang utk masa2 akan dtg..Amin.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...